12 Aralık 2013 Perşembe

Thaumatrope...




Bu Yaptığım oyuncağın orjinal adı "Traumtrope", türkçe karşılığını bulamadım. 1825 yılında John Ayrton Paris ve John Frederick William Herschel tarafından gelistirilmis oyuncak. yapimi oldukca basittir. yuvarlak bir levha alinir tek yuzune kus, otekisine kafes resmi konur. daha sonra iki yanindan uzanan iplerin dondurulmesiyle bu diske karsidan bakanlar kusun kafesin icinde oldugu hissine kaptirilir.


Önce "Joel Henriques"in sayfasında bulduğum bu kuş ve dalının çıktısını aldım.




Buradan İndirebilirsiniz

 Çocukların Kuşu ve dalı boyamasını istedim.

 


















Sonra daireleri kestim. ve iki pipet hazrıladım. Pipeti iki dairenin ortasında kalacak şekilde daireleri yapıştırdım.



















Bir tane de Pinterestte gezinirken rastladığım bir sitede başka bir traumatrop'a rastladın.



Buradan İndirebilirsiniz





Bu sayfanın çıktısını aldım ve ince bir mukavvaya yapıştırdım arkalı önlü.































Daireyi kestim. iki yamdan deliklerini açtım ve deliklerden ipleri geçirdim.















Keyifli zamanlar geçirmeniz dileğimle


Aktif Anne

**



Hiç yorum yok: