2 Şubat 2015 Pazartesi

Türkiye Haritası ...


Aklımda hep böyle  büyük bir Türkiye Haritası  paylaşmak arzusu vardı.
Çok lazım oluyor çeşitli derslerde, etkinliklerde, pano afiş yapımında.

En sonunda hazırladım ve sizlerle paylaşıyorum. :))




1.) Önce hazırladığım bu sayfaların çıktısını alıyorsunuz.


İNDİR



2.) Şimdi ilk altı sayfadaki  kesik çizgili yerlerden kesiyorsunuz.
(İlk sayfa hiç kesilmiyor)





3.) Sonra 
- 2.sayfayı 1.sayfanın sağ kenar üzerine
- 3.sayfayı 2.sayfanın sağ kenar üzerine
- 4.sayfayı 1.sayfanın altkenar üzerine
-5.sayfayı 2.sayfanın altına ve 4.sayfanın sağkenarının üzerine
- 6.sayfayı 3.sayfanın altına ve 5.sayfanın sağkenarının üzerine
yapıştırıyorsunuz. 

(Bunun için kaliteli bir mum yapıştırıcı tavsiye ediyorum. Ben "pritt" marka kullandım)



İşte bu kadar dev türkiye haritanız oluştu bile :))

Fotoğrafta kalemi de koydum araya ki gerçek ölçeğini görün diye.

Boyutu yaklaşık 84.5cm x 38cm.





Bu haritayı dilediğiniz yerlerde kullanabilir, değerlendirebilirsiniz.

Ben hazırladığım sayfalarda türkiyeyi haritanın üzerinde anlatırken daha pekiştirici olsun diye. türkiyenin şehir adlarını yazan ve dünya haritasını da ilave ettim.











Ben bu çalışmamı türkiyenin başkenti Ankara'nın ve yaşadığımız şehrin İstanbul'un Haritadaki yerini belirlemek için, yaptığım dev haritaynın üzerine renkli kağıtlarla camda şehirlerin kalıbını çizdim.








Çizdiğim kalıbı kestim ve haritanın üzerinde yerine koydum.







Bu yöntemle her şehirin kalıbı çıkarılabilir. Ve   çocuklardan haritada yeri bulunması istenebilir, hangi şehrin olduğu ve hangi bölgede olduğunu söylenmesi istenir çocuklardan.
Harika öğretici bir oyun olabilir. :))



Keyifli zamanlar geçirmeniz dileğimle


Aktif Anne

***





9 yorum:

Unknown dedi ki...

Teşekkür ederim süpersiniz.

Unknown dedi ki...

Çok güzel olmuş,emeğinize sağlık... Tebrikler ��

Adsız dedi ki...

büyük emek vermişsiniz ellerinize sağlık

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

Sayfanızı tanımaktan büyük memnuniyet duydum. Ödevimizi yaparken bize çok kolaylık sağladığınız için size teşekkür ederim. Sevgiler... Ebru

Fatma Gül Köseoğlu dedi ki...

Ellerinize sağlık çok teşekkür ederim

Adsız dedi ki...

ÖYLE GÜZEL BİR ÇALIŞMA OLMUŞKİ...
HEM KENDİ HEM DE ÖĞRENCİLERİM ADINA SİZE TEŞEKKÜR ETMEK İSTEDİM.

AktifAnne dedi ki...

Merhabalar,

Beğeniniz, takdiriniz için çok teşekkür ederim...
faydalanmanıza çok sevindim...
:))

Sevgiler... Kolay gelsin...

HÜLYA GEDİKBAŞ dedi ki...

Merhaba,
Öncelilkle tam aradığım etkinlik ellerinize sağlık. daha buyuk boyutlusu için yardımcı olabilir misiniz? 18 parça vs.

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık...